Hakuna Matata - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Cindy - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Cindy - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Door: Milkshake

Blijf op de hoogte en volg Cindy

30 November 2010 | Kenia, Nairobi

Wat werken de Kenianen toch hard! Vergelijkbaar met ons zijn we echt verwende nesten! Of misschien wel een stelletje mietjes! Ze lopen gewoon met +- 15 kilo op hun hoofd/rug, langs de weg voor een uur! En geloof me, een stoep kennen ze hier niet!En je hoort hen nooit klagen!

De afgelopen tijd dat ik hier zat, heb ik onbewust bepaalde uitspraken eruit gefloept! Lekker subtiel, dus op z’n Cindies! Nu moeten we steeds om deze uitspraken lachen.
Het begon ermee dat we in Nyeri Town liepen en we gingen Samosa (Afrikaans eten) halen. Het was erg druk, dus ik zeg: ‘Het is hier echt zwart van de mensen!’.
Of in de matatu roep ik: ‘Het lijkt wel Duo Punotti!
Bij een grapje riep ik: ‘Ben ik weer het zwarte schaap!’. En deze bedoelde ik echt niet maar we worden zo bekeken dat ik me ongemakkelijk voel dus ik zei: ‘Mijn god, alle aapjes kijken!’. Maar omdat ik die ook gewoon zo wel eens gebruik onder de ‘Mangzoengoes’.
Ach ja, het was niet verkeerd bedoelt…haha! Goed bezig Cindy!!!

Dag 9-10: Afgelopen wknd hebben we lekker gerelaxed. Op internet eindelijk mijn verhaal kunnen doen. Toen zijn we wat winkels afgelopen. En ja, ik zal Cindy niet zijn als ik niet van de Afrikaanse cultuur wil genieten. Dus ik kocht een ‘Afrikaanse’ jurk! Heel erg leuk. Kreeg zelfs opmerking van Afrikaanse mevrouw: ‘Nice dress!’. Dachten dat ik die van thuis had mee genomen, maar ik gaf gelijk aan deze in de stad gekocht te hebben.
In de stad komen erg veel straatjongeren geld vragen of eten. We zullen denkelijk de volgende keer steeds wat bij ons hebben van koekjes, zodat we iets kunnen geven. Maar ook hier moeten we erg voorzichtig mee zijn, want als de een iets ziet pakken ze het van elkaar af. En natuurlijk niet op een vriendelijke manier. Sowieso ga ik nog iets met straatjongeren doen. Dit heb ik al met Jackson besproken…Ben benieuwd want Jackson vroeg al gelijk of ik dit wel zeker wist, aangezien ze ‘bad behaviour’ gaan laten zien! Maar dat vind ik juist interessant!
In de avond lekker bij het kampvuur gezeten, die Shosho (moeder van Jackson) gemaakt had!
En zondag hebben we in de ochtend ‘Metselkook’ gemaakt en de oudere meisjes van Upendo Children’s centre mijn haren gevlochten! Daarna gezellig met de kids gespeeld en daar hoort ook stoelendans bij!

Dag 11: We wilde nog een keer terug naar Nanyuki voor Souvenirs, dus dat hebben we in de ochtend gedaan. Daarna zijn we naar Nyeri Town gegaan, en zijn daar gaan eten. Het kost niet veel, als je je al bedenkt dat een Coca Cola flesje 35 eurocent kost (de echte)!
Vervolgens heb ik van het sponsorgeld opbergtonnen gekocht. Hier kunnen we het speelgoed in gaan stoppen, want het ligt nu op Jackson zijn kantoor in een doos! Zelfs enkele spellen zijn nog ingepakt, aangezien het losse stukken zijn.
Voor het eten hebben we in de tuin mee geholpen. Toen het ons werd gevraagd dachten we: zo gepiept! Moesten we zand en stenen met een ‘roe’ van een halve meter weg vegen, houtstukken verzamelen, grote stenen opstapelen, zand en stenen in emmers doen en ergens anders weg gooien. Het leek wel vegen met de kraan open! Het zag er uiteindelijk wel mooi uit!

Ik zal de komende tijd ook foto's op hyves zetten, aangezien ik hier maar 10 op kan zetten!

• 30 November 2010 - 18:37

Bart:

Sindie,

Leuk om al je avonturen te lezen. Maar als ik zie dat je 'bad behaviour' intressant vindt denk ik: Meid let je goed op jezelf X-D. Achja Jackson zal ook wel een oogje int zeil houden, toch? :)

Is Mary trouwens al terecht?

Veel plezier op de safari donderdag!

Xx Bart

• 30 November 2010 - 18:59

Jessie En Paris :

Hoi... bazinetje van ons;
    We denken iedere dag aan je. We Knorren en spinnen erop los als we iets van je horen. We zijn al aardig gegroeid en wachten gespannen alles af.. Wees aub voorzichtig he, en kom heel huids terug.
    Cindy we genieten mee.P.s. denk een beetje aan je stem...Dikke kus Mam en Pap

• 30 November 2010 - 21:12

Vera:

Hoi Mop,

Ik heb alle vehalen gelezen, dus ik ben helemaal bij.

Pas goed op jezelf en geniet van alle momenten.

Dikke knuffel Vera

• 01 December 2010 - 08:03

Inez En Bert:

Beste Cindy,
    we volgen met veel belangstelling je reisverhaal. Niet alleen fijn te horen wat je allemaal ziet en doet, maar ook fijn te lezen welke emoties dat bij je oproept. We merken in je verhaal dat je je hoe langer hoe meer thuis voelt in je nieuwe omgeving. Dat is niet zo evident gezien de enorme cultuurverschillen. Het toont jouw aanpassingvermogen, je kracht. Tja zelfs in je uitspraken word je meer `CINDYLIKE`. Dat is voor iedereen, die je kent, al een enorme geruststelling. Alhoewel sommige thuisfrontreacties nu meer de nadruk leggen op: let op en wees voorzichtig. Maar zo slim ben je ook wel om niet in 7 sloten te gelijk te lopen. De wijze waarop je omgaat met de donnaties en de kado's vinden wij zeer doordacht. Je tafelidee is super. Niet alleen is dat een zeer nuttig en concreet iets, maar tevens is die tafel symbool voor samenzijn. Een huiselijke plek niet alleen om te eten, maar tevens ook om na het eten te socialiseren en tijd aan elkaar te besteden. Ga zo door met je verhalen. Wij vinden het fantasisch wat je doet. Een warme knuffel voor deze toffe meid vanuit Lanaken, groet Inez en Bert

• 01 December 2010 - 09:41

Danielle Niesten:

Wauw Cin, Amazing!! Deze mooie ervaringen nemen ze je nooit meer af! Knap hoe je zo goed met de andere wereld omgaat en aanpast.. RESPECT!! have fun keend! xx

• 01 December 2010 - 10:06

Cindy :

Lieve allemaal!

Ik zal zeker voorzichtig zijn! Bij alles wat ik doe denk ik na. En ja...dat is niks voor mij, aangezien ik normaliter impulsief reageer! Jackson houdt alle4s zeer goed in de gaten, dus hierdoor voel ik mij veilig. Iedereen houdt de mangzoengoes goed in de gaten, dat alles goed verloopt!

Ik mis mijn Engeltje en Bengeltje ook! Dikke kus aan hen!

Die tafel was indd een dubbele bedoeling. Voornamelijk het samen zijn, sociolizen met elkaar en het natafelen...Vind ik zelf altijd erg gezellig en belangrijk! Goed opgemerkt Ome Bert en Ine ;p!

Morgen gaan we op safari. Zijn pas zaterdagavond laat terug|! We hebben er allemaal zijn in!

Ondanks alles mis ik wel iedereen! Maar dat is normaal en alleen maar goed! haha!

Veel liefs Cindy

• 01 December 2010 - 10:08

Cindy :

Voordat ik het vergeet!
    Mary is nog niet terecht! Ze zijn naar haar opzoek! Ik vraag elke dag of er al nieuws is..zodra ik meer weet schrijf ik het!

Poeniez

• 01 December 2010 - 14:30

Aggie:

hey cindy
    ik lees je verhalen,en ik vind super wat jij daar doet voor de kinderen en omgeving.
    hou je goed.gr.aggie

• 02 December 2010 - 13:42

Patrick:

Hey Avonturier

Dit is echt wel een geweldige ervaring. Geniet van het prachtige land en blijf vooral doorgaan met het goede werk wat je aan het verrichten bent.

Ik blijf met veel plezier je reisverhalen lezen.

Veel succes verder....

xx pat

• 04 December 2010 - 19:50

Denise:

Hey globetrotter,

You GO girl!!

Echt super hoe je het allemaal oppakt. Binnenkort ben je jarig!!!! HIHI ik heb zo'n leuk cadeautje voor je!!! HIH Dikke kus en hoop dat je veel dieren gaat zien op je safari!!